03.10.2008. - Opatija
Poštovane gospođe i gospodo,
Poštovani članovi Hrvatske udruge za odnose s javnošću,
Poštovani sudionici ove konferencije,
Sa zadovoljstvom sam se odazvao vašem pozivu da budem pokrovitelj ove konferencije te da vam se obratim. Odnosi s javnošću mlada su, ali vrlo dinamična struka koja se brzo i kvalitetno razvija. U prilog tome govore i brojne aktivnosti koje organizira Hrvatska udruga za odnose s javnošću, ali i brojne visokoškolske ustanove i sveučilišta koja u svom programu imaju predmet odnosi s javnošću. A dobro obrazovanje i poštivanje najviših etičkih i profesionalnih standarda ključ su uspješnog razvoja vaše struke.
Često sam puta čuo kako ljudi koji se bave s odnosima s javnošću rade isključivo na tome da sakriju loše vijesti, odnosno da ih dobro “spakiraju u celofan”. No, ja smatram da je vaš posao nešto upravo suprotno. Jer vi omogućavate vašim poslodavcima, bili oni privatne ili javne tvrtke, tijela državne uprave ili nevladine organizacije, da ostvaruju kvalitetne i dugoročne odnose sa svojom okolinom.
Međutim, smatram kako su postulati i kriteriji vaše profesije vrlo važni i za razvoj društva u cjelini jer poštujete pravo na dijalog, bez obzira radi li se o velikima ili malima, pravo na raznolikost stavova i mišljenja i njihovo izražavanje i pravo na jednaku zastupljenost u javnosti bez obzira na formalnu ekonomsku ili političku moć.
I bilo bi dobro kada bi ove postulate poštovali i svi drugi čimbenici našeg društva. Uostalom i sam se zalažem za poštivanje svih s kojima se ulazi u dijalog ili razmjenu mišljenja o raznim problemima. Moram reći kako je vidljiv napredak u otvaranju tvrtki i tijela državne uprave javnosti, ali jednako tako smatram da se tu može i mora još puno toga napraviti, i vi u tome također imate veliku ulogu i odgovornost. Jer i vi ste odgovorni za jasno, točno i pravovremeno informiranje svih onih na koje vaša tvrtka, odnosno poslodavac ima utjecaja.
U današnje vrijeme globalizacije, brzih medija i velikog broja informacija, za vas, stručnjake u odnosima s javnošću, važno je imati dobro obrazovanje, ali i analitičke sposobnosti te izuzetnu sposobnost komunikacije. To ustvari znači da uspješan PR-ovac mora biti i menadžer i strateg, i psiholog, sociolog i stručnjak koji razumije trendove.
Dakle, oni koji žele biti uspješni u odnosima s javnošću moraju biti interdisciplinarni, moraju biti osobe spremne dnevno prihvaćati nova znanja i izazove.
Vjerujem da vas ne trebam niti podsjećati da je uza sve ovo prije spomenuto, u odnosima s javnošću najvažnije sačuvati vjerodostojnost. Jer nema dobrog stručnjaka niti na jednom području ljudske djelatnosti koji može funkcionirati jednom kada izgubi vjerodostojnost.
Znam da vam se puno puta dogodilo da druga strana misli da ih želite prevariti, odnosno da je ono što govorite puka propaganda ili barem zaobilaženje istine, no to vas ne smije obeshrabriti. Uvijek se držite istine, etičkih i profesionalnih postulata vaše struke.
A ja - kao političar, koji se politikom bavi već više od četrdeset godina, mogu vam reći da se istina jedino i uvijek isplati, jer ljudi na kraju uvijek prepoznaju iskrenost i vjerodostojnost.
Želim vam uspješan nastavak rada konferencije.
Hvala!